Odzyskiwanie danych

W dzisiejszym świecie gromadzimy większą ilość danych na urządzeniach elektronicznych niż kiedykolwiek wcześniej. To tylko kwestia czasu kiedy każdy z nas spotka się z problemem utraty danych. Jeśli doświadczysz nagłej utraty danych – w domu lub w pracy – jako autoryzowany partner KLDiscovery Ontrack jestem gotów nieść pomoc w krytycznych sytuacjach.

Dyski twarde (HDD) przechowują ogromne ilości informacji. Mogą to być zarówno poufne dane firmowe, kadrowe czy rachunkowe, mogą to być także nasze prywatne zdjęcia czy filmy z wakacji.

Coraz więcej danych jest przechowywanych w postaci elektronicznej, głownie na urządzeniach przenośnych wyposażonych w pamięć flash (SSD). (także w telefonach, kamerach cyfrowych, laptopach i tabletach). Choć według powszechnej opinii ten rodzaj nośnika jest bezawaryjny, to należy pamiętać, że on także może odmówić posłuszeństwa, a wtedy będzie konieczne skorzystać z pomocy specjalistów.

Jak powinna wyglądać elektroniczna archiwizacja dokumentów?

Mówiąc o tym, jak przechowywać dokumenty w firmie, można wykorzystać elektroniczne formy przechowywania dokumentów, jednak zawsze należy sprawdzić, czy wybrany nośnik rzeczywiście może zapewnić im bezpieczeństwo.

Zgodnie z obecnie obowiązującym prawem, dokumenty mogą być przechowywane nie tylko w formie papierowej, lecz także elektronicznej. Podobnie jak w przypadku dokumentów papierowych, również te elektroniczne muszą być przechowywane przez okres wskazany w przepisach. Jeśli zostaną usunięte zbyt szybko, na firmę może zostać nałożona kara.

Archiwizacja dokumentów wymaga zastosowania kilku zasad, również, jeśli są one przechowywane w sposób elektroniczny. Należy przede wszystkim chronić je przed osobami trzecimi. Dzięki temu zyskuje się pewność, że żadna niepowołana osoba nie wprowadzi w nich zmian, ani ich nie zniszczy. Ponadto istotne jest to, żeby regularnie wykonywać kopie zapasowe. W takim wypadku nawet, jeśli dojdzie do usunięcia danych, większość z nich będzie można odzyskać.